Opsigelse

Idag har jeg lagt min opsigelse. Jeg skal ikke tilbage på arbejde når lillebror fylder 1 år. Jeg skal blive hjemme. Jeg skal hygge med lillebror, forkæle de store og min mand og vores familie skal lukrere på den ro det giver når familiens logostik ikke afhænger af at mor og far arbejder. Det kommende år skal vi nyde at ungerne kan hentes tideligt, at barn syg ikke bliver et problem, at kreativiteten kan få frit spil til at blomstre og at ungerne ikke skal have 2 trætte stressede forældre. (Nu har de bare 2 trætte forældre, men det er en anden historie) Vi kommer ikke til at smide om os med penge, der bliver helt sikkert også måneder hvor det lige hænger sammen. Men vi har taget et valg, det skal ikke være økonomien der bestemmer om vi skal have tiden sammen med vores børn. Jeg vil tilføje at det er ikke fordi min mand tjener millionerne. Han er pædagog og får de almisser som er tildelt pædagoger. Men vi har en god lejlighed, har ikke mange udgifter og dem vi har kan vi skære i. Vi har bygget et godt fundament op for vores familie, det er det fundament som det næste år skal stå sin prøve om det kan bære os.

1000 tak for jeres opbakning på instagram, selvom vi er helt sikre i vores valg, er det skønt at vide at opbakningen er der.

Kommentarer

  1. I er en sej familie :) Håber jeres beslutning bringer alt muligt godt til jer :)

    SvarSlet
  2. Hvor sejt! Alt muligt held og lykke i fremtiden, og kæmpe highfive for at vælge familien og en anden slags lykke, fremfor den klassiske penge-hus-karriere-lykke :)
    Jeg har netop selv sidste dag på arbejde imorgen, inden en spændende fremtid som freelancer venter. Hurra!

    SvarSlet
  3. Tillykke det er en rigtig god beslutning! Det har ihvertfald fungeret rigtig godt for os. - Og det der med, at det ikke skal være et puslespil, når børnene uundgåeligt bliver syge, det er en gave ;-)

    SvarSlet
  4. Hvor lyder det dejligt og som det helt rigtige valg for dig. Tillykke med sådan en modig beslutning. Respekt

    SvarSlet
  5. Fedt! Det er en skøn beslutning, som I alle kommer jer alle til stor gavn:-)
    Kh Pernille

    SvarSlet
  6. Det er så sejt, beundringsværdigt og ikke mindst misundelsesværdigt gjort. Stort tillykke til dig og din familie:-)

    SvarSlet
  7. Hurra for jeres valg og prioriteter..... Det vil i bare blive så glade for! Jeg går selv hjemme med 2 børn (med tilskud fra kommunen!) og det er en fantastisk frihed det giver, at den ældste bare kan blive hjemme fra børnehave, når vi har lyst! Og morgenstress er der faktisk ikke noget af! Vi andre tuller jo bare stille og roligt rundt og bliver færdige, når far og storesøster er sendt ud af døren!
    Det kan godt være økonomien bliver stram, men tiden med familien og rolige og stressfrie dage er det hele værd! Og jeg er sikker på (kan jeg se nu, hvor jeg har prøvet begge dele, altså aflevere 10 mdr. barn, kontra at gå hjemme) at det kun er godt for børnene at blive hjemme hos mor eller far så længe som muligt,

    SvarSlet
  8. Jeg synes, det er en rigtig god beslutning.
    Min mor arbejdede kun 30 timer, da min bror og jeg var mindre, og det har jeg virkelig været glad for. Vi blev altid hentet tidligt i institutionen og i ferierne var der ikke noget der hed pasning i institutionen. Det har virkelig været noget, som jeg har husket tilbage på, som en dejlig tid. Jeg er sikker på, at I ikke fortryder jeres beslutning. Så får du jo også mere tid til det kreative, som du jo er så glad for, og ikke mindst dygtig til.

    SvarSlet
  9. Lækker beslutning - det blir i uden tvivl glade for!!

    SvarSlet
  10. Dejlig beslutning for jer og jeres børn. Jeg går også selv hjemme og har gjort det i 8 år.

    Hilsen Gitte

    SvarSlet
  11. Herligt og rigtigt valg :-)

    SvarSlet
  12. Så dejligt for jer, jeg tror ikke I kommer til at fortryde det et sekund, selv ikke når penge måske ikke helt rækker til det man gerne vil :)

    SvarSlet
  13. Kæft hvor er det bare fedt. Sej beslutning. Glæder mig til at følge dig!!!

    SvarSlet
  14. Sikke en god beslutning!! Har aldrig helt forstået det med at få børn, og så ikke være sammen med dem, fordi man skal gøre karirere, og "realisere sig selv", så skulle man hellere købe en kat...

    SvarSlet
  15. Hmm.... Mega øv får nordlys kommer til at savne dig. Havde sgu glæder mig til du kom tilbage.... Snøft hilsen maria

    SvarSlet
  16. Stor beslutning - bare mavefornemmelsen er ok, så er det sådan det skal være.
    Pøj pøj.

    Mona

    SvarSlet
  17. Hvor er det SEJT! Tillykke med den beslutning :) Heldige børn og heldige forældre

    SvarSlet
  18. FANTASTISK beslutning. You go girl. Hepper på dig hele vejen <3
    Kærlig hilsen Susanne

    SvarSlet
  19. Den bedste beslutning I nogensinde kan træffe : ) jeg gjorde det samme efter nummer 2 og har aldrig fortrudt det et sekund - nu er de hhv 3 et halvt og 5 år og jeg studerere drømme studiet på fjernstudie på den måde giver det en blid tilvænning for os alle og jeg skal først søge job for alvor når de begge er i skole - det betyder bare så meget at have tid til bare at være ; )

    SvarSlet
  20. Et stort tllykke med den beslutning! Vi gjorde selv det samme - bortset fra at jeg så åbnede en webshop... Men det er herhjemme og vi kunne ikke få hverdagen til at hænge sammen når min mand han er væk minmum 2 dage hver uge.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære indlæg