#blogtræf2411

I morgen har jeg sammen med Vibeke inviteret til juleblogtræf (#blogtræf2411). Vi bliver 12 kvinder og jeg har forventninger om meget snakken, klippen, klistren, mere snakken og spisen kage, kage og mere kage. Vibeke og jeg har samlet en lille goodiebag til de heldige, jeg var dog ikke helt tilfreds med posen fra Tiger så den er her til aften blevet pimpet med et My:minMy tryk.
Tøserne er taget hjem til Farmor og Farfar, lillebror sover og manden min er til fødselsdag, så jeg har huset for mig selv. Ud over at pimpe poser, er aftenen blevet brugt på at bage julecookies til i morgen. Af en eller anden grund så skal jeg altid finde på eller afprøve nye opskrifter når huset skal fyldes med gæster. Idag havde jeg lyst til at lave julecookies, de er blevet virkelig gode og kan klart anbefales så her kommer opskriften:

250 g smeltet smør
135 g rørsukker
135 g brun farin
2 æg
360 g hvedemel
3 tsk vamiliesukker
1 tsk bagepulver
100 g hakkede hasselnødder
100 g hakket mørk chokolade med orangesmag
100 g nogat i passende klumper
skal fra 1 økologisk appelsin

Det hele rørers sammen og sættes på bagepladen med 2 skeer, bages ved 185 C i 12 min.

Jamen altså det har da bare været en super aften, skøn afslutning på en dejlig lørdag som er gået med rengøring, besøg af Farmor og Farfar, hjemmebagte boller, opsætning af nye gule lamper, julestue i Smukt brugt og juleoptog på Amagerbrogade.



Kommentarer

  1. Håber at I får en dejlig dag i morgen :) gid jeg boede tættere på! Er vild med dine poser :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, vi havde en skøn dag! Og ja poserne blev jeg også ret tilfreds med :)

      Slet
  2. Håber i får en fantastisk hyggelig dag! Gad godt være der - men tiden løber fra mig i disse dage :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så hyggeligt og ja det er ikke tid du spilder i øjeblikket! Du må komme med næste gang :)

      Slet
  3. Håber i får en fantastisk dag. Er så ked af at jeg måtte melde fra, (dumme arbejde), men jeg må have det til gode. Havde ellers glædet mig. Hyg jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var godt nok surt at du blev kaldt på arbejde! Du må komme med næste gang, måske vi skal finde et større sted så vi kan invitere uden at tænke på plads :)

      Slet
  4. Sikke fine du har pimpet dem, sådan en ville jeg gerne være den heldige ejer af.. Jeg håber I får en god dag.

    Simone
    Medvingerbagud.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! De faldt også i god jord hos damerne :)

      Slet
  5. Rigtig godt hyggeligt blogtræf i morgen :-)

    SvarSlet
  6. Glæder glæder glæder mig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så fedt at du kom susende!

      Slet
  7. Åhhhh lyder som en dejlig lørdag og en vild skøn søndag, du har i vente. Endnu engang BEUNDRER din energi:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi tak :) Energi generere mere energi tror jeg! Jeg fik i hvert tilfælde en masse af denne weekend!

      Slet
  8. Oooooh! Du holder blogtræf. Det må jo blive verdens hyggeligste. Hvorfor har jeg overhovedet ikke opdaget det? Uha, heldigt at jeg skal holde fødselsdag i morgen, så jeg ikke kommer til at sidde herhjemme med damp ud af ørene af misundelse :-D

    Jeg kom desværre ikke forbi SmuktBrugt i dag. Der gik indkøb til fødselsdag i den... Hav en skøn, skøn dag i morgen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen altså det var fordi at vi havde booket inden vi nåede at ligge invitationen på bloggen, det var kun instagram der nåede at se den. STORT tillykke med fødselsdagen! Håber du havde en skøn dag! Det var i hvert tilfælde en smuk weekend at blive fejret på!

      Slet
  9. Wauw, dejligt glimt fra jeres stue :-)) Ha´en rigtig dejlig dag i morgen, er meget misundelig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi du sød :) Tak skal du have, vi havde en skøn dag, men det kan jeg da se at du også havde!

      Slet
  10. Hej med dig, flot print! hvordan laver du de perfekte streger? er det med stencil eller lineal og tålmodighed? knus Malou

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tegner mine tegninger med lineal og får dem overført til silkerammer som jeg bruger til at trykke serigrafi med :)

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg