Personlige julehilsner

Tøserne blev hentet sent hjem fra venner, manden var sløj og lillebror pylret. Alligevel endte vi med at sidde alle 5 om bordet og tage forskud på lidt julehygge. Jeg har fået nogen fantastiske gummiblokke af Nola som hun har taget med hjem til mig fra Zürich. De er geniale at skære stempler i, så pigerne fik hjælp til at skære fine julestempler som vi senere kan bruge til de julekort vi skal sende.
Man behøver ikke store fine blokke fra Schweiz, da jeg var på workshop hos Puk brugte vi helt almindelige visklædere, og lige nu har jeg set at de har nogen mega store nogen til salg i Tigerbutikkerne. Så find de gamle linoleums knive frem og få gang i stempelproduktionen. Det er en hyggelig efterårsaktivitet som de fleste kan være med til hvis der er en hjælpende voksen hånd i nærheden.

Kommentarer

  1. Du er bestemt min yndlingskunstner og jeg vil MEGET gerne være på julekort med dig i år ;-)

    Kh Camille.

    SvarSlet
    Svar
    1. Bukker og nejer! Send mig din adresse så kan du tro du skal med på julekortlisten!!

      Slet
    2. F A N T A S T I K O…

      De kærligste hilsner

      camille Milk Stewart-Bermann
      Skelagervej 155 1.th.
      9000 Aalborg

      Slet
  2. Virkelig sødt. Jeg må prøve det n dag, sammen med min datter ;O)

    Tak for tippet med alm. viskelæder ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi tegnede først på et stykke papir som havde samme str som det vi skulle skære i. Så vendte vi den tegnede side ned mod viskelæderet og gned, på den måde blev tegningen overført. Den yngste sad på mit skød og så holdt vi begge på kniven mens vi skar, det var virkelig hyggeligt!

      Slet
  3. Aaaaaij, hvor ser det bare HYGGELIGT ud!
    Kærlig hilsen Susanne

    SvarSlet
  4. Dejligt at I fik så flotte ting ud af dem :-) Super ide med stemplede julekort.....den må jeg vist også prøve, selvom jeg tvivler på at jeg får mine piger lokket med på den ;-D
    God bedring til jer og ha' en hyggelig dag :-*

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Tak Nola, og ja som jeg skrev til dig så er de geniale :)

      Slet
  5. Hvor ser det hyggeligt ud.

    Jeg har længe kikket misundeligt over atlanten på de store fine blogge til stempelproduktion. Jeg foreslog dem også til Panduro da de sidste år spurgte mig hvad jeg syntes de manglede i sortimentet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej det var et godt forslag til Panduro! Det håber jeg da at de hører efter!!

      Slet
  6. Nu har jeg ikke en linoleumskniv... men jeg kan godt huske at jeg lavede stempler både i folkeskolen og på gymnasiet ;0)

    Dine stempler er virkelig skønne

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære indlæg