En god erstatning

Jeg har længe gået og drømt om og savlet over de smukke quiltede sængetæpper fra hay. Jeg havde egentlig også taget beslutningen om at nu skulle det være. Et smukt gråt tæppe skulle hjem til os. Men der er den lille twist at tæppet skal dække vores sofa-tumle-hygge-seng, så der skal klippes lidt hjørner og syes lidt kanter så tæppet ikke glider rundt. Der ud over har jeg en baby som har det med at sprede væsker af forskellig art og tanken om både klip, sy og gylp på det smukke tæppe fik mig til at tøve.
Forleden da vi tømte IKEA til pigernes værelses-makeover fandt jeg en super løsning synes jeg selv. Et fint quiltet bomulds tæppe i 260x280 så der er masser af stof at klippe og sy i, og lillebror kan bare få til at gylpe uden mor her bryder sammen. Det får nu lov til at dække vores seng de næste år ind til mine børn har en alder hvor de ikke længere gylper og hopper i sofa-sengene.

Der er kommet to nye billeder op over sengen. Min elskede måne fra Anne Nowak som min mand og jeg gav hinanden i julegave sidste år, og 1. tryk af mit nyeste tryk Hjort.

Kommentarer

Populære indlæg