Tilbage til nutiden

Så blev det juni, og det blev tid til at vende snuden tilbage mod 2013. Det skal så siges at vi har været lidt på vej den sidste uge. Lillebror har været syg med feber og har kun ville ligge på min mave, så der kom netflix i brug for ikke at jeg skulle gå helt ud af mit gode skind.
Det var dog sjovt at se hvordan vi hurtigt lempede reglerne da vi havde åbnet op for det. Men resten af familiens computere og iPads blev først fundet frem lørdagmorgen. Vi havde så forestillet os, og måske også planlagt lidt med at pigerne ville gafle hver deres iPad, sætte sig ind på værelset og blive væk resten af dagen. Det skete ikke. Efter en times tid, måske lidt mere kom de og kedede sig. Vi skulle lave noget sammen, ikke bare pakkes væk med elektronik. Så lørdag hyggede vi med leg, oprydning, rengøring, leg, indkøb osv. Igår holdt jeg tøsefødselsdag og havde derfor heller ikke gang i andre apparater end piskeriset og snakketøjet.

Pausen har helt klart været hårdest for de voksne i husstanden. Vi har et stort socialt netværk i den virtuelle verden via facebook, blogs og instagram. Viden om hverdagen hentes på diverse nyhedssider, vejret, intranet osv. Det har været svært at være uden for. Jeg har dog holdt en lille flig åben gennem instagram, havde jeg ikke haft den mulighed tror jeg faktisk at jeg ville have følt en stor tomhed.
Det er både trist at det kan være sådan, at internettet har fået så stor betydning. Men det er samtidig også interessant at jeg nu i 2013 har mulighed for at "møde" mennesker med sammen interesser som jeg selv også selvom de bor i Aalborg, Aarhus, Oslo eller Berlin. Den store verden er blevet meget mindre og det nære miljø er blevet kolossalt meget større og omfatter nu hele verden!

Jeg var spændt på om jeg ville savne bloggen og bloglæserriet. Og DET har jeg. Jeg har savnet at blive inspireret, grebet, begejstret og rørt af alle de skønne kvinder jeg følger på div blogs. Og jeg har savnet at sætte ord på de ting der har betydning i mit liv. Jeg har flere gange gået og formuleret indlæg i hovedet, bare fordi det er fedt at "se" det på skrift.

Så jeg er helt sikkert tilbage, og jeg beholder min blog, jeg bliver ved med at læse blogs, jeg bliver ved med at dokumentere mit liv, for det er det jeg kan lide.

Idag er det min fødselsdag. 31 smukke år! Det er utroligt hvad der er sket på det år. Jeg har fået to babyer og begge vokser med lynets hast. Den ene, en rigtig baby, den lækreste i verden hvis jeg selv skal sige det. Og så MyminMy som nu er et firma, med tanker for fremtiden og med steder hvor mine tryk kan købes. Jeg er så taknemmelig for alt det der er sket i mit 30. år og glæder mig til at opleve det år der venter!

Konklussionen på analog maj er: Det er vildt hårdt at melde sig ud af den virtuelle verden på så mange plan. Dels pga det sociale netværk men også fordi at alt efterhånden foregår via mails, intranet, hjemmesider osv. Men det har været fantastisk at opleve familien i nye situationer, at have tid, og lange aftner. Vi kommer ikke til at melde os ud igen en anden gang, men jeg er helt sikker på at der kommer analoge weekender eller uger i fremtiden. Og så bliver computer forbudt for voksne når der er børn.
Jeg vil helt sikkert anbefale alle at trække stikket ud for en periode, om det så bare er en weekend. Det har været lærerigt, og vores liv har i hvert tilfælde fået et nyt perspektiv!
I maj har vi tegnet, trykt, nydt baby, lært at binde snørrebånd, skrvet autografer, fundet på mange nye ting og leget, leget, leget! Godt at vejret har været med os!

Igår holdt jeg tøsefødselsdag. Og havde, hvis jeg selv skal sige det, bixet nogen gode kager sammen. Opskrifter kommer senere :)

Kommentarer

  1. dejligt at ha' dig tilbage!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du sød Line :) Det er også skønt at åbne op igen ;)

      Slet
  2. Og tillykke her på bloggen også. Det er så godt og spændende, alt det der sker hos dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker! Ja det er drøn spændende, og i lige måde! Sjovt at tænke på hvor vi var for bare 1 år siden!

      Slet
  3. Stort tillykke med de 31 håber du får en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Jeg havde en skøn dag!

      Slet
  4. Tillykke med fødselsdagen! Spændende at læse dine tanker omkring jeres analoge måned - synes det er rigtigt fedt at I har gjort det og vil gerne forsøge at lokke familien med på samme idé, dog i en kortere periode :-) For hvor går der bare meget tid med TV, net, iPad osv.

    Håber du har haft en skøn skøn dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Jeg har haft en dejlig dag med masser af forkælelse! Ja det har været fedt og hårdt at gå gennem maj, men til gengæld kan jeg nu 4 dage efter vi fandt det hele frem igen fortælle at vi i slet ikke bruger Tv, iPads og computer nær så meget som vi havde frygtet. Man siger det tager 21 dage at ændre en vane, og den måned vi har brugt har virkelig ændret nogen af vores vaner. Så må vi bare håbe at vi ikke falder tilbage i de gamle vaner på et tidspunkt.

      Slet
  5. super godt har I gjort det! Dejligt at du er tilbage igen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er også lidt stolte af at have gennemført, men det skøøønt at være tilbage!

      Slet
  6. Er det dig?? Hende med ham den lille lækre? :-)

    Så dejligt at have dig tilbage. Din analoge tid har krydset med tvangs-analog-tid hos mig. Men nu er det heldigvis nok og jeg surfer rundt som en gal og skal blogge helt vildt nu!

    Stort, stort tillykke med FF (fødselsdag og firma). 30´erne er så skøn en alder, jeg er spændt på, hvad du finder på i alle de kommende ord. Det bliver spas. Det ved jeg bare!

    Knus

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære indlæg