Alfons Åberg

Jeg har altid været vild med Alfons Åberg. Jeg elskede bogen om hans fødselsdag hvor faster Fifi kommer og ordner det hele med kager og fiskedam, og den hvor han bygger en hemmelig hule sammen med sin bedste ven Mille, "for man kan godt være venner med en pige". Den hvor han spiller bold og kommer til at slå en af de mindre drenge og derfor får mareridt. Jeg elsker Tomas Windings stemme på filmene, og jeg elsker farens tålmodighed og humor. Siden jeg fandt ud af at jeg ventede lillebror har Alfons Åberg sneget sig ind og har igen optaget en stor plads i mit børnebogshjerte. I sidste uge gjorde jeg en fin handel på instagram og fik fat i 6 Alfons Åberg bøger og et puzzelspil. Højt på min ønskeliste har stået en uro med Alfons Åberg, men det har ikke lige været til at finde. Efter en god portion tålmodighed og lang tids søgen fandt jeg dog endelig Tenna på den blå avis og blev linket videre til hendes hjemmeside. Tenna har skåret den fineste Alfons Åberg uro til lillebror, og selvom han ikke har fået et værelse endnu, og "bare" sover i et hjørne af stuen kunne jeg ikke vente med at få den op. Så nu hænger den fint sammen med det smukke E som lillebror fik i 4. måneders fødselsdagsgave af Pernille fra by-hornung. Jeg elsker hans lille hjørne, og tænker at han får lov til at sove i sove/stuen så længe det kan lade sig gøre.
Alfons Åberg uro fra Tennas papirklip "E" fra by-hornung

Indlægget er ikke sponsoreret, det er helt og holden min egen lyst til at dele en fin side, med fine ting.

Kommentarer

  1. Jeg elsker også Alfons universet, og er særlig fan af "Godnat, Alfons Åberg" og den med bolden, hvor han slår den lille dreng og ikke kan sove - men jeg kan heller ikke lige huske hvad den hedder. Mon ikke vi alle har nogle farvoritter ;-) Uroen er i hvert fald super fin!
    /tina

    SvarSlet
  2. Hvor er den uro bare fin :) Her ligger den store og lytter til godnat historier på cd nogle aftner, og godnat alfons Åberg er en af favoritterne :)

    SvarSlet
  3. Ja Alfons er fantastisk. Jeg tænkte faktisk på lige i går at jeg vil gi' R den dukke/bamse man kan få med ham. Lidt sjovt at du så samme aften poster det her :-)

    SvarSlet
  4. Sikke et lille hyggeligt hjørne :) Alfons Åberg er en sød lille fyr.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære indlæg