Mandel-marcipan-cookie

Jeg havde en rest. Og til at starte med ved jeg slet ikke hvordan den rest har overlevet. Men det gjorde den og så var det jo en skam ikke at forvandle denne rest til noget lækkert til maven. Min lille rest var ca 250 g Anthon Berg marcipan.
Jeg valgte at fortsætte hvor jeg slap inden jeg fødte. Så det blev Cookie v. 4.0. Mandel-marcipan-cookie. Og ja de er lige så lækre som de ser ud!



250 g smeltet smør
135 g rørsukker
135 g brun farin
2 æg
360 g mel
1 tsk bagepulver
3 tsk vanillesukker
100 g hakkede ovnristede mandler.
250 g smuldret marcipan
100 g chokolade

Sukker, farin og æg røres sammen. Det smeltede smør tilsættes. Mel, bagpulver og vanille blandes i. De hakkede mandler, marcipanklumper og hakket chokolade blandes i dejen.
Kagerne sættes på bageplade med teskeer. bages ved 185 C i ca 12 min.


 v. 3.0

For god ordens skyld vil jeg påpege at dette ikke er et sponsoreret indlæg men bare en historie om en rest der ventede på at blive tryllet med.

Kommentarer

  1. Årh de ser bare for gode ud! Bliver helt lækkersulten ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er også bare blevet helt perfekte med sprød krumme og bløde marcipanklumper :)

      Slet
    2. Okay, du bliver nødt til at stoppe! Det lyder bare ALT for godt :D

      Slet
  2. Nu ved jeg, hvad der skal kræses med i weekenden, tak skal du ha´ - .0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhh savle savle, mine er allerede væk, de led døden ved 6 lockout unger :)

      Slet
  3. Uhmmm tak for opskriften. "Heldigvis" har jeg ikke en rest marcipan ;-)
    Rigtig dejlig weekend :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak :) Man kan hurtig få en "rest" :) God weekend til dig også!

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg