Analog maj

Her hjemme har vi besluttet at gå analog hele maj, jeg dog med undtagelse af en time om dagen til blog og bestillinger. Ellers bliver det en mdr uden Tv, uden iPad, uden mobilens muligheder og uden computer både for børn og voksne. Vi har i forvejen ikke noget Tv signal og har ikke haft det i mange år, men vi har et apparat til at afspille DVD'er.
Det bliver en kæmpe prøvelse for kontakten til den virtuelle verden er aldrig længere end en arm væk og det er nemt lige at tjekke diverse fora ud hvis man keder sig.
Vi er dog bange for at vi har glemt hvordan det er at kede sig og dermed går glip af de ting man får ud af at kede sig.
Så om 20 dage er der pauseskærm her på Amager.


Kommentarer

  1. Spændende tiltag....men hvis man bor på Amager sker der vel også noget hele tiden???

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Så meget sker der nu ikke her på Amager, men vi håber sådan set også mest at det er her hjemme det vil blomstre med kreativitet og hygge uden elektroniske forstyrrelser :)

      Slet
  2. Hold da op, det er et super projekt. Men hårdt! Tror ikke at jeg ville kunne gennemføre det.
    Er spændt på hvordan det kommer til at forløbe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Havde det været i vintermånederne tror jeg heller ikke jeg ville kunne gennemføre, men nu sætter vi vores lid til de lyse aftner og masser af sol!

      Slet
  3. Respekt, det ville jeg ALDRIG kunne få gennemført herhjemme :)
    Glæder mig til at hører hvordan det kommer til at gå.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi, det er faktisk min mand som startede. Han meldte ud at han ville køre analog maj, og så er vi andre hoppet med, jeg måtte dog love at købe rasmus sebach på cd når vi ikke kunne høre den på youtube ;)

      Slet
  4. YES! Sådan. Jeg har lige siddet og læst om The Artist's Way af Julia Cameron, hvor man i en periode helt holder sig fra at læse og være on-line. Og jeg tænkte: yes! Så rigtig sjov at læse dit indlæg :-)

    Det kommer til at blive fuld tryk på krea-rummet. Jeg ved det bare :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig faktisk vildt meget til det, at pakke tingene væk, føle tomheden og mærke kreativiteten få plads!

      Slet
  5. Cool, hatten af! Glæder mig til at høre i juni hvordan det har været. Er vild med tanken om det, men om vi kunne gennemføre bum bum...
    Nyd det! Tænk hvor meget tid vi bruger på det "pjat"

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det Pia, vi glemmer helt at være sammen. Det er lige før jeg kender nogen af mine virtuelle venner bedre end de levende som kommer forbi :) Jeg skal nok melde tilbage kan du tro!

      Slet
  6. Spændende... Nyd hinanden og alt det som følger med :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Meget spændende og jeg håber at der bliver rigtig meget tid til at nyde hinanden :)

      Slet
  7. Rigtig god og sund idé. Gid jeg havde modet til at gøre det samme. Glæder mig til at høre om projekt offline:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er ret sikker på at det bliver en succes! Sidst vi fik en knaldet ide endte det med at vi droppede tv og nu har vi ikke haft det i 3 år.

      Slet
  8. Jeg har selv haft samme tanke.....man er virkelig meget på - altså online - og det er lidt på bekostning af nærværet synes jeg......har prøvet at foreslå det herhjemme, men er indtil videre stemt ned ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, her hjemme kan vi sidde 4 personer med hver vores elektroniske produkt, nære ved hinanden, men ikke nærværende! Jeg synes det er enormt skæmmende men håber at det bliver overskueligt når det kun er 1 måned :)

      Slet
  9. Kan du ikke bruge 10 min pr dag hos september tøserne også ??? Ellers savner vi dig :)
    Det lyder ellers som en spændene mdr - det vil aldrig ske her, vi kan ikke undvære det :) ha ha - men vi skærer dog drastisk ned i de her mdr hvor vi kan være mere ude i haven... Jeg har en sæson af min netflix serie tilbage, så hanker jeg op i mig selv og bruger min aften med min bog og ikke min iPad :) tak for inspiration :))

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Jeg skal nok komme ind og sige pip en gang imellem :) I er jo mine veninder og jeg tror jeg kommer til at savne jer helt vildt!

      Slet
  10. jeg glæder mig altså ikke til maj :-)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære indlæg