På Amager kan alt lade sig gøre!

Sådan føles det i hvert tilfælde når man træder ind ad døren til Børnekulturhus Ama'r på Øresundsvej.
Dette fantastiske slaraffenland åbnede i sidste weekend. Trods feber og snue tog manden min og mindstemusen afsted for at høre Danmarks største løgnhals tegne og fortælle. Da han var færdig ringede de og sagde at de ikke kom hjem igen... ikke de næste mange timer i hvert tilfælde. Så storemusen og jeg hoppede i tøjet og drog ud i snevejret for at slutte os til de andre.
Børnekulturhus Ama'r består af en masse fantastiske fantasi rum i mange forskellige niveauer; klatrevæg, krearum, scene, udklædningsrum, boldrum, lydrum og en masse andet. Det er både muligt at tilmelde sig faste hold eller dumpe forbi og se hvad der sker. Vi brugte meget tid ved klatrevæggen og i krearummet. Her kreerede tøserne et par skønne damer som er blevet hængt op ved lillebrors hjørne.
Huset har åben de kommende dage; i morgen fra 12.00-16.00 og mandag og tirsdag fra 11.00-16.00. For åbningstider i hverdagen tjek deres hjemmeside.

Her følger lidt billedespam fra en fantastisk dag i et fantastisk hus! 









Inspiration hængt op i krearummet



De skønne damer





Kommentarer

  1. Nøj hvor lyder det bare helt vildt fedt!!! Hurra fordi der satses på børnekultur :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er så fantastisk! Og dette er virkelig gennemført, jeg håber der kommer rigtig meget opbakning så det bliver en succes! Vi vil i hvert tilfælde gøre vores til det!

      Slet
  2. Glæder mig rigtigt meget til at se det og er ked af, at jeg ikke nåede forbi åbningen, men jeg kommer nok derud en gang i den nærmeste fremtid. Børn i området har jo været med til at bestemme hvordan huset skal se ud, og det er jo altid en spændende proces at følge, hvordan børns ideer bliver omsat af voksne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der havde været mellem 1500-2000 besøgende på åbningsdagen så jeg er glad fro at vi ikke nåede ned forbi, tror slet ikke man kunne se huset den dag :) Det er blevet utrolig smukt og meget i børnenes ånd!

      Slet
  3. Det er jo helt fantastisk og genialt. Hvem, der bare boede i nærheden..

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må blive et besøg hvis i en gang holder weekend/ferie i det københavnske :)

      Slet
  4. Skøn blog du har og dejligt med et tip om Børnekulturhus Amar... det vil vi da besøge ;)

    Og pøj pøj med Lillebror`s ankomst til verden...

    Hilsner fra en NY FAST læser

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have og velkommen til! Det er virkelig et besøg værd, jeg kan sagtens forestille mig mange timer der nede, både for børn og forældre.

      Slet
  5. NEIIIIII SUK. Og her sidder jeg i det mørke Midtjylland. JEG MÅ TIL AMAGER! NUUUUU!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jep, det må du!! Jeg skulle holde meget sammen på mig selv for ikke at kaste ungerne væk og vælte mig i lækkerheder :)

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg