Traditionen tro

Min mormor startede for længe siden med at strikke babytæpper til babyer i familien. Opskriften på tæppet er gået videre til hendes børn som så har strikket tæppet når de har fået børnebørn. Idag har min mor været forbi og med sig havde hun lillebrors babytæppe. Nu er det altså tæt på! Oprindeligt var tæppet råhvidt, og storemusens er også råhvidt, men så har vi brudt lidt i traditionen, lillemusens tæppe er blålilla og lillebrors tæppe er blevet støvet grøn. Jeg synes det er så smukt og glæder mig til at svøbe ham i det!
På et tidspunkt om mange mang år er det min tur til at vifte med pindende og føre traditionen videre.

Kommentarer

  1. Hvor er det en sød tradition, og sjovt at høre om familie-traditionerne!
    Flot farve (heldig baby!)

    // CUPCAKE-STYLISTEN //

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er rigtig hyggelig med de gamle familietraditioner :) Synes også det er blevet en skøn farve!

      Slet
  2. Aha! Det er traditionerne, som skal få dig til pindende - alle har jo deres bløde punkt, som får dem til at stikke en dag, tror jeg :-)

    I øvrigt så jeg i en af dine kommentarer, at man ikke kan elske noget, som ikke kan elske tilbage. Selvom jeg er sådan en, som godt kan lide at kaste om mig med ord om, hvad jeg elsker og har som yndlings, så ramte de ord mig, fordi det er så smukt og rigtigt :-)

    KH
    tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er helt sikkert mit bløde punkt ;) Det er sjovt med det der "elske noget" materielt. Jeg siger det, jeg føler det, men ikke uden at tænke over min mands mormors ord ord.

      Slet
  3. hvor er det en lækker farve, det ser virkelig lækkert ud. Jeg skal vist snart ha' vist flere af min mors kreationer frem, i søndags gik hun i selvsving fordi det kommende barnebarn jo ingen luffer havde, så nu er der produceret et par :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja kan du så komme igang med at flashe lækkerierne!

      Slet
  4. Hvor er det hyggeligt Camilla. Skøn tradition! Vi har også nogle traditioner, elsker det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er hyggeligt, både med de gamle traditioner som viser at man hører til, men også fantastisk med de nye man selv kan være med til at implementere!

      Slet
  5. Sikke en smuk tradition og sikke et smukt tæppe!!! Og lækker farve :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også meget glad for det! Det har været det eneste jeg har været sikker på mht forberedelserne af lillebrors komme, at min mor skulle strikke tæppe til ham :)

      Slet
  6. Dejlig tradition :-) Super flot tæppe, kan godt forstå at du glæder dig til at tage det i brug :-)

    SvarSlet
  7. Hvor er det smukt og lækkert.... man får da helt lydt til at lave sådan et i voksen størrelse ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da en god ide! tror det kunne være rigtig smukt!

      Slet
  8. Sikke en fin tradition - og sikke et fint hjørne til ham :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er en dejlig tradition! Vores soveværelse er en del af den ene stue, så det var vigtigt at hans hjørne ikke blev for soveværelseagtigt, jeg synes også det er blevet rigtig fint og hyggeligt!

      Slet
  9. Hvis jeg kunne strikke, så ville jeg starte den tradition i min familien! Smuk farve på den lækre tæppe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da bae med at komme igang Tina ;) Jeg ligger opskriften ud i morgen, det skulle være død nemt ifølge min mor.

      Slet
  10. Jeg mener, du en gang lagde opskriften på tæppet på din blog. Jeg er i hvert fald gået i gang med at strikke selvsamme tæppe, men arbejdet har stået stille, og nu er min opskrift blevet væk... Kan du måske lede mig til den på ny?

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære indlæg