Nogen gange er det bare så simpelt

Jeg tror min krop er voldsomt angrebet af hormoner i øjeblikket. Eller det er ikke noget jeg tror det er noget jeg ved. Det har dog ikke været så slemt men lige i disse dage. Puuhaa! Noget eller nogen af dem der kan hyyyyle mig helt ud af den er noget så simpelt som Shu bi dua. Hvor skønt er det lige. 
Denne tekst har de sidste dage fået tårerne til at trille og sommerfuglene til at flakse. For hvor er det god fint, og hvor er det dansk og rigtigt!

Når de store poeter sætter ord til en melodi
skal den handle om kærlighed fordi
det' så smukt når der er to
der får noget til at gro
og tror de kan få et sted at bo 

Alle har vi en Hilda som vi elsker og holder af
hvis jeg bare hed Heick en enkelt dag
så sku' jeg skrive dig en sang
som var både smuk og lang
med kor, kærlighed og klokkeklang 

For jeg kan aldrig finde - aldrig nogensinde
een der som du forstår hvad det handler om
alt det andet lige vil jeg bare sige
at når det er sagt, så tag min hånd og kom 

Fire vers og en solo er for lidt til at få det sagt
når man ikke har ordet i min magt
men hvis du gi'r mig 40 år
så' jeg din med hud og hår
forevigt, i morgen, i dag, i går 

For jeg kan aldrig finde - aldrig nogensinde
een der som du forstår hvad det handler om
alt det andet lige vil jeg bare sige
at når det er sagt, så tag min hånd og kom

Kommentarer

  1. Jamen dog, sikke da noget med det tuderi. Forhåbentligt er det godt at komme af med det, håber det hjælper lidt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Det er det gode tuderi, det der hvor det hele er lidt for meget, lidt for dejligt og lidt for uoverskueligt. Er sikker på lillebror har en finger med i spillet! Så jo det hjælper, og lyset bliver liiiige en lille smule mere klart :)

      Slet
  2. Åh, hvor er du sød.

    Det skønne ved at være lidt (meget) grådlabil er, at næsten alt virker, så længe der er lidt hjerte med i det. Også Shu-bi-dua.

    God fornøjelse med tårerne, de er givet godt ud, er jeg sikker på ;-)

    Mange tanker
    tina

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Ja Tina, alt er godt, og Shu bi dua kan godt få lov at komme frem en gang hvert femte år :)

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg