Min gule dør

Som jeg har skrevet om tidligere har vores dør ind til det kommende krearum fået en makeover. Den er blevet knald gul. Jeg elsker den og har ikke fortrudt en eneste gang. Den bringer solen ind i stuerne i disse mørke vintermåneder.
Kigget er fra vores seng og gennem spisestuen. Kan man andet end at blive glad?
Det gule gulv er linoleum lagt oven på vores sorte gulvtæppe, kantet med messing, dels for at rumopdele og dels for at undgå pastasovs på gulvtæppet.
Voksenstole: fra IKEA man sidder SÅ godt i dem og så er de Co2 venlige i produktion,
børnestole: fra Hukit, Plaider fra Tina Ratzer købt hos Stilleben

Kommentarer

  1. Det ser virkelig fedt ud!!! God ide med linoleum, men man skal vist være ret sikker på hvor sagerne skal stå så??

    KH

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ligger løst oven på gulvtæppet og så er messingkanten sat fast på linoleumsgulvet netop for at vi ikke har fastsat os på noget bestemt :) Vi har det sorte gulvtæppe for at isolere til en meget larmende og storrygende underbo :(

      Slet
  2. FLOT jeg ELSKER gul!!! Tænker dog som Anne, jeg ville ikke turde at gøre med gulvet som jeg, selvom det ser helt vildt fedt ud. Hvad nu hvis bordet skal rykkes?

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Solskin går man aldrig galt af :) og som jeg skrev til Anne så er det ikke lagt fast gulvet. Det er købt som plader monteret på masonit og derfor er det fast nok til at holde sig selv uden skruer og andet :)

      Slet
  3. Det ser super fedt ud! Pludselig ønsker jeg mig også en gul dør.-)

    SvarSlet
  4. Vildt fedt ser det ud, utroligt hvad en gul dør kan gøre og du har ret med stolen fra Ikea, man sidder godt i den desværre er den ikke sød ved ens trægulve.
    Kunne være at køkkendøren skulle ha en tur med rullen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er vildt hvad sådan en farveklat gør ved rummet. Igang med rullen, det er jo ikke værre end at det kan males over igen når humøret skifter :)

      Slet
  5. Det ser møg blæret ud med den skriggule dør og så er det vovet og anderledes - jeg ville aldrig turde, men synes det ser mega sejt ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Dorthe. Ja nogen gange er det en fordel at have barselshjerne og ikke tænke så meget over tingene :)

      Slet
  6. Det er da en super fed dør. Elsker den gule farve.

    SvarSlet
  7. Det ser fantastisk ud. Jeg har længe tænkt på at male et af mine skabe gult og det blir jeg helt sikkert nødt til nu hvor jeg har set din flotte dør

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan du så komme igang :) Det er den bedste kur mod vintertungsind hvis man skulle lide af det :)

      Slet
  8. SÅ lækkert! Har selv overvejet at måle døren i entréen og nu tror jeg sgu jeg gør det :-) Kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Øh, male selvfølgelig :-)

      Slet
    2. :) Måle r også en ide, inden malingen købes. Det var en helt alm gammel afsyret trædør før. Vi fik at vide at den skulle grundes 2 gange og males med gul to gange. Den fik altså 4 gange før vi var tilfredse med resultatet!

      Slet
  9. Det er bare til at dø over! Hold kæft hvor er den bare mega lækker, og hvor må I bare blive glade i skallen af at kigge på den :)

    Du skrev på et tidspunkt på min blog omkring en iPadtaske, er du stadig interesseret i en? Vi kan jo evt. bytte noget af den med et af dine prints :)

    Klem Pernille//pescno.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja vi bliver glade i skallen!
      Uhhh jeg vil meget gerne lave en bytter :) Er det den hæklede old school rygsæk du tænker på? Jeg vil trykke lige det du vil have for sådan en, synes den er helt fantastisk!

      Slet
  10. Uhh, det ser forrygende ud med den gule glade dør! Og sikken fed løsning med linoleum i samme farve!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette! Jeg er så glad for at jeg har en mand som er lige så farvetosset som mig :)

      Slet
  11. Elsker din gule dør - den er fantastisk. Havde selv en gang et skrigpink karlekammerskab midt i stuen! Er vild med modige farveprojekter!!
    Og så virkelig lækkert view I har fra soveværelset!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, åhh pink karlekammerskab lyder lækkert! Vi har et knald pink apotekerskab i køkkenet, det lyser også dejligt op!

      Slet
  12. Jeg lider af vintertungsind, det må jeg nok erkende... jeg må finde noget at male snart ; ) Det ser så godt ud! : )

    SvarSlet
    Svar
    1. PS! Hvor mange lag skulle der til?

      Slet
    2. Vi endte med at give den 4 gange før vi var tilfredse, men tror så også at vi havde fået en forkert farve grunder, den er nemlig mere gul når man skal male gul, og den vi fik var meget hvid og meget svær at dække :)

      Slet
  13. Det ser enormt fedt ud og meget flot personlig indretning. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Jeg føler mig også død godt tilpas her :)

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg