De små store ting

Når man går og venter. Venter på at 2 blir til 3, 3 blir til 4 og i vores tilfælde 4 blir til 5 så er der uendelig mange ting der skal tænkes over, forberedes, laves, indkøbes osv. Der er de helt praktiske som tøj, barnevogn, sovested. Så er der de hyggelige som værelsesindretning, strikkerierne, at se min mors babytæppe udvikle sig. Og så er der de små ting som lige pludselig bliver store og som kan få mere betydning end de først var tiltænkt.
Vi tegner som tidligere skrevet hver aften en tegning til lillebror. Oftest sidder vi alle 4 sammen, men det skal dog ikke foregå under tvang. Alle tegningerne samler vi i en mappe, som lillebror og vi alle sammen senere kan nyde. Jeg har købt en lækker hardback moleskine kalender som jeg skriver i når tankerne vælder frem, men også skriver i hvad der sker, hvem der har fødselsdag osv. På den måde får jeg samlet lillebrors første år. Til sidst har jeg købt en fin arkivmappe fra HAY. Jeg ved fra mine piger at der kommer mange mindeværdige papirer, kort, tegninger osv. de første år, allerede fra den første dag, og det er hyggeligt at have noget smukt at samle dem i.

Storemusens sidste nye tegninger, Andemor (mig) og ælling (lillebror). Igår blev det til en puddel i Paris :)


Kommentarer

  1. Åh nej panik sådan en mappe til at samle minderne i, mangler jeg, panik :-) må se om jeg kan finde på noget. Hvor er hun altså dygtig til at tegne hende din storemus, jeg er helt vild med hendes andemor, den er bare så skøn!

    SvarSlet
    Svar
    1. Total PANIK! ;) Har du virkelig ikke sådan en ;) ( husk lige for mig er 3. gang lykkens gang!)

      Slet
  2. Svar
    1. Helt "objektivt" synes jeg også de er smukke, jeg giver rosen videre til den unge dame som jo absolut ikke mener hun kan tegne!

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg