Man(d) skal da også mærke det er jul!

Fredag den 30. nov da jeg var til julemarked på vesterbro "kom jeg til" at købe en thekande til min mand. Den skulle matche hans pakkekalender som jeg i år havde fået hjælp til, men det gør den ikke mindre hyggelig. Tante T har sammensat en rigtig fin kalender med 24 forskellige slags the, og så er det ellers bare om at smage sig igennem måneden og finde favoritterne.
Jeg er en meget klassisk Earl gray (økologisk) type, og bryder mig ikke om hvis der er blevet eksperimenteret i min thekande. Så jeg kunne jo ikke give en the kalender hvis manden ikke måtte brygge theen. Thekanden er lavet af Gurli Elbækgaard som har værksted og butik på Islandsbrygge.



Kommentarer

  1. Fantastisk kalender, sådan en må jeg ha.
    Og den der the kande kommer på ønskeseddelen med det samme.

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Hun laver de smukkeste thekander og kander. Og alt muligt andet :)

      Slet
  2. Åhh stod også med en af hendes kander i hånden -en lys grå med lys blå glasur. Men så endte jeg med en 30cm høj keramik nisse:-). Ja sådan kan det gå. Godt køb du har gjort til din mand

    SvarSlet
    Svar
    1. Kiggede godt på nisserne også, synes der var SÅ meget lækkert til det marked. Jeg kunne har brugt hele min opsparing der!

      Slet
  3. God ide med te-kalender, det har jeg ikke set før. Det er en flot kande, men den ser vildt tung ud...?

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Den er faktisk meget let, den er ikke særlig stor, passer lige til 3-4 kopper the. Og thekalenderen er bare så hyggelig, hver aften dufter vi alle og gætter på hvad dagens the er lavet af og så skal der smages :)

      Slet
  4. Sikke en flot tekande - får jo helt lyst til at varm kop te

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er faktisk også lidt misundelig på den :) Det er godt jeg har min egen fine :)

      Slet
  5. Åh hvert år har jeg ønsket mig den kalender... Måske er jeg heldig i 2013.... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellers må du give dig selv den næste år :) Den er rigtig fin, og Michael er meget glad for den!

      Slet
  6. jeg er sikker på at manden din er vildt begejstret for sin pakkekalender, måske han finder en the han kan lide der ikke smager af lakrids :-) jeg er selv blevet tosset med deres wild cherry, sort og sød og med en go' sjat mælk så er den min perfekte sort the-synder

    SvarSlet
    Svar
    1. Ork han har fundet en masse allerede :)

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg