Fordi jeg ikke når det før dagen før dagen...

Jeg vil idag skrive om verdens bedste julesmåkager. Jeg bagte dem også sidste år, og skal helt sikkert bage dem igen i år, men jeg tror ikke jeg når det før næste weekend (så er der også en chancefor at de  holder helt til jul). Opskriften har min mor fået af min tante som har fået den af sin datter som har fået den af ???
For mig er de kager blevet indbegrebet af jul, og hvis i har overskud så kan jeg kun sige sæææt igang!



Italienske småkager med rosmarin, appelsin og pistacienødder

250 g smør
400 g sukker
2 æg
2-3 spsk. fint hakkede grønne usaltede, ikke ristede pistacienødder eller mandler
3 spsk. frisk finthakket rosmarin
1 spsk. revet appelsinskal
450-500 g hvedemel
½ tsk. salt
3 tsk. bagepulver

Pisk smør og sukker hvidt, æg i et af gangen, pistacie rosmarin og orange hældes i, røres godt sammen, sigt og vend mel salt og bagepulver i, lav 4 ruller, bank dem firkantede, stil dem koldt, skæres tyndt, bages ved 190C i 7-9 min på øverste rille.

Kommentarer

Populære indlæg