Så er der klatter

Vi havde en rest risengrød tilbage fra forleden og selvom jeg er julegris om en hals og måske godt kunne leve af ris a la mande så var det klatkagerne der vandt idag! Jeg googlede og fandt forskellige opskrifter og tog det bedste fra dem alle. Det kom der disse labaner ud af, og de er godkendt af både mand og børn.

En god rest risengrød ca 1/4 af grød lavet på 1,5 L mælk
1 æggeblomme
2 æggehvider piskes stive
3 spsk mel
2 spsk sukker
korn fra 1/4 stang vanilie
revet skal af 1/2 citron

Bages på panden i en god klat smør ved middelvarme.
Serveres med sukker/flormelis efter smag og syltetøj.

Kommentarer

  1. Uha det ser godt ud - måske man skulle lave risengrød bare så man kunne prøve dem :o)

    SvarSlet
  2. Mums :0)- jeg havde også satset på klatkager eftersom at vores aftensmad også bestod af risengrød, men opskriften til 4 personer var vist beregnet på småtspisende ;-(, så ingen rester..
    Jeg har fulgt lidt med i dine trykkerier, og må lige høre, spænder du selv rammerne op? Kan nemlig ikke se nogen vævkanter på trærammen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej. Nej jeg spænder ikke selv mine rammer op, køber dem når jeg er på kursus.
      Når jeg laver risengrød til 4 laver jeg det af 3 dl ris, 3 dl vand og 1,5 L mælk. Så plejer vi at have tilbage til 1 omgang klatkager :)

      Slet
  3. Gnæk gnæk. Jeg kan også klart leve af ris a la mande. Intet problem overhovedet!

    SvarSlet
  4. Åh jeg læsker klatkager! Men jeg får dem næsten aldrig, jeg kommer nemlig altid til at spise al risengrøden suk

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære indlæg