Om muligt endnu bedre!

Når det er efterårsferie så skal der bages! Ældste musen spurgte som noget af det første i morges hvad vi skulle bage idag. Det blev til snegle, gode gamle kanelsnegle med et twist og så nogen nye som bare sidder lige i skabet! Makron-æble-mandel-snegle. Lyder det bare lige godt? Det tror jeg nok det gør!
De sidste er inspireret af den kringle jeg biksede sammen forleden men disse blev bare 1000 gange bedre, mere saftige og svampede og MUMS!


Basic dej som har fulgt mig i mange mange år :
50 g gær
2 dl mælk
100 g smør, smeltes i mælken
2 æg
2 spsk sukker
1/2 tsk salt
500 g mel

Fyld 1:
150 g smør
1 dl sukker
2 spsk kanel

Fyld 2:
100 smør
3 spsk sukker
blandes til ramonce.

50 g knuste makroner
1 stort revet æble
Blandes og fordeles oven på den skønne ramonce.

Dejen skal hæve 1/2 time. Derefter rulles den ud til en firkant og det valgte fyld smøres på, rulles og skæres til snegle. Jeg har bagt mine i muffin forme for ikke at gå glip af alt det dejlige smør og sukker.
Efterhæver ca 1/2 time. Bages ved 200 C i 10-15 min.
Kanelsneglene er pyntet med glasur og hakkede mandler. Makron-æble-mandel-sneglene er penslet med sammenpisket æg, drysset med perlesukker og hakkede mandler.
Denne portion gav idag 48 lækre snegle, 24 af hver slags.

Kommentarer

  1. Ørj, de ser gode ud - hvem der bare havde ferie at bage i!

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. :) De var også (er) knald gode! Mums, her efter morgenmad med en god kop the. Ikke dårligt!

      Slet
  2. De skal klart prøves - må holde en pause fra wienerbrødsdej og prøve disse i stedet - lyder super lækkert.. Mmmm måske man skal bage allerede i weekenden :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal du da klart Karina, de er knald lækre, jeg er blevet helt vild med dem med æble, bagte dem igen idag da min bro og svigerinde kom på besøg. Jeg brugte 2 æbler idag, det var bare guf!!

      Slet
  3. Åh hvor ser de fantastisk indbydende ud! De skal prøves - snart!

    SvarSlet
    Svar
    1. De er SÅ gode. Sidder faktisk og smovser i resterne med god kop the så nu har jeg snart spist snegle i 24 timer :) Og jeg er ikke træt af dem endnu :)

      Slet
  4. Mums! Jeg må ud og finde nogle æbler i haven i morgen, så skal jeg da helt sikkert bage dem OG din kringle :)))) Tak for inspiration! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Uhh Rikke det lyder så lækkert! Var jeg i nærheden bød jeg mig selv på kaffe :)

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg