Kage skal der til!

når noget skal fejres! Og det skulle vi igår. Min lillebror blev færdig med sin uddannelse med UG X og slange så jeg er jo den knald stolte storesøster og det er en helt skøn følelse! Mens han modtog bevis og anerkendelse bagte jeg kage(er). Jeg kunne ikke vælge så det blev til hele to.
Den første min mave spurgte efter var Brødrene Prices Tarte au citron. Hold nu op hvor blev den god! Den sad lige i skabet og maven var meget glad!

Den anden kage som maven bad om er en kage hvor opskriften er gået i arv fra min mormor. En opskrift hun fik af sin bedste venindes mor som blev kaldt Mama. Mama kom  fra USA og havde opskriften med der fra engang i 1800 grøn langkål. 

Chokoladekage med smørkreme
1 kop sukkel
3 æg
100 g smør (smeltes)
1,5 kop mel
1/2 kop kakao
1 kop kærnemelk
1 tsk natron (udrøres i kærnemælken)
2 tsk vanilie

Smørkreme
100 g smør
1,5 dl flormelis
1 æggeblomme
1/2 stang vanilie

Pyntes med glasur og kokos.

Ingredienserne blandes, kagen bages i smurt springform ved 175 C i ca 45 min. Når kagen er afkølet skæres den igennem og smøres med smørkreme. Kagen pyntes med glasur og kokos. (jeg lavede dobbelt portion kreme og lavede 2 lag) Guffe luffe!
Det var hvad der var tilbage af kagen da jeg kom i tanke om at jeg skulle have et billede. 



Kommentarer

  1. Tarte au citron, den ser fantastisk ud! Den vil jeg altså prøve snart : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Den var også VILDT god, og faktisk ret nem!

      Slet
  2. Ih, vil så gerne smage den kage - men har endnu ikke taget mig sammen til at prøve. Men den ser godt nok god ud, og rigtig fint at servere den på mumi-kagefadet, det er så sødt (:

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Alt smager godt når det serveres på et mumikagefad :)

      Slet
  3. Mums den ser god ud- den må prøves! Og tillykke med din bror :)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære indlæg