Det' kringlet

Søndag i oktober, lysten til varm kakao og hjemmebagt kringle lurer. Hvad kan man gøre ved det? Handle på det selvfølgelig!
Så der er blevet bagt og kogt og konsumeret kringle og kakao her til eftermiddag!
Kringlen blev en blanding af Amos gode gamle og lidt hjemmepåfund da jeg bare ikke er til sukat og bagte rosiner. Men til gengæld rigtig godt kan lide remonce og æbler!

Dej:
1 spsk lunken vand
50 g gær
2 æg
50 g sukker
200 g smør i små tærn
300 g hvedemel

Remonce:
125 g blødt smør
125 sukker

Fyld:
2 æbler skåret i små tærn
50 g knuste makroner

Pynt:
Sammenpisket æg
Perlesukker

Gæren udrøres i vandet, de to æg tilsættes. Resten af indgredienserne tilsættes og dejen æltes. Hæver lunt i 45 min.
Bland sukker og smør.
Dejen rulles ud, ca 15 cm X 85 cm. Remoncen smøres på, de knuste makroner og æbletærnene fordeles.
Fold siderne ind mod midten, form stangen som en krans eller en kringle og kom den på den plade med bagepapir. Efterhæver 30 min.
Pensl med æg og drys med sukker.
Kringlen bages ved 200 C i ca 25 min eller til den virker klar. Serveres lun.
Tjek lige hvor fint sukkeret er smeltet i midten.


Kommentarer

  1. Svar
    1. Jaaa, der er jo nogen der inspirerer!

      Slet
    2. :) det hører bare til i denne tid :)

      Slet
  2. Mmmm...... Jeg plejer at bage Søren Ryge kringlen, men den der ser også lækker ud! Det må jeg prøve ;o) Kommer man til kaffe, er det så den du byder? ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan du tro Rikke!!! Du kommer bare an så disker jeg op med latte og kringle :)

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg