Mandel-kage-med-ristede-mandler-chokoladeskum-og-blåbær

Idag skulle der være to lagkager på bordet. En med 6 lys og en med 4 lys. Den ene blev en klassisk med makroner, hindbær, kagecreme, og flødeskum. Den anden blev en Mandel-kage-med-ristede-mandler-chokoladeskum-og-blåbær. Den er lavet ud fra forskellige opskrifter, oplevelser og cravings.

200 g hakkede mandler  (kan også være blandede nødder)
200 g rørsukker
3 æg
Æg og sukker piskes i 5 min, blandes med de hakkede mandler. Bages i en springform i 35 min v 200C

1/2 L piskefløde koges op over vandbad sammen med 200 g mørk chokolade. Sættes på køl til næste dag. Piskes stift og smørres på mandelbunden. Kagen pyntes med blåbær og hakkede mandler, jeg havde lige ristet dem i ovnen ved 200C i 5 min inden jeg hakkede dem.

Den blev godt nok god!




Kommentarer

  1. Nøj nogle lækre kager :-)

    SvarSlet
  2. Det ser bare såå lækkert ud! :-)

    SvarSlet
  3. Den må på bordet ved førstkommende lejlighed :-)

    SvarSlet
  4. Åhr, hele kvarterets unger (og folk som mig) må da havde stået og trykket snuden flad mod ruden!

    Tillykke til jer :-)

    KH
    tina

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære indlæg