Du danske Sommer jeg elsker dig...

Så hvor bliver du af? I dette herrens vejr, den dårligste sommer så længe DMI har målt, dårligere en den grønne vinter i 1987, kan man sikkert foretage sig en masse ting. Jeg spiser. Og idag har vi spist vafler, rigtige gammeldaws vafler bagt på min mors gamle vaffeljern, købt i en biks i Sverige for mange år siden. Vafler med flødeskum og hjemmelavet marmelade, åhh hvilken fryd! Opskriften er også en gammel sag, en gammel familie opskrift fra en veninde jeg havde i 10. klasse. Den skal i da også lige have med.
Vafler, ca 12 plader
400 g mel
150 g sukker
1,1/2  tsk bagepulver
1,1/5 tsk vaniliesukker
175 g smeltet smør
6 dl mælk
2 æg
Dejen skal hvile i 1/2 - 1 time.



Kommentarer

  1. Jeg elsker køkkenlir, og jeg mangler da et vaffeljern!

    SvarSlet
  2. Julie Stuhr, kan man leve uden :) ?

    SvarSlet
  3. Jeg mangler også et vaffeljern! De ser bare så gode ud. Slet ikke så tørre som de mange steder godt kan se ud.. Muuuums!

    SvarSlet
  4. De var SÅ gode, og der var til to omgange i den portion, så vi fik både formiddag og til desert :)

    SvarSlet
  5. Lyder lækkert, en opskrift der liger bliver gemt til den kan prøves :)

    SvarSlet
  6. Så fik jeg lavet dem - Mmm :) og kreerede nogle helt fantastiske pandekager af resten af dejen.. MUMS x 2 👅

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære indlæg