Afsted med skepsis, hjem med WAUW

Jeg er flygtning hos mine forældre i øjeblikket, derfor en lidt stille blog. Min mand og svigerfar er ved at lave børneværelser og klar til krearum så lige nu ligner mit hjem roms ødelæggelser! Så pigerne og jeg er flygtet!
Idag tog vi afsted til Flynderupgård museet i Espergærde. Jeg har boet lige i nærheden hele min barndom, men har aldrig været der. Om onsdagen i sommerperioden er der arbejdende værksteder for børn og deres voksne. Jeg må sige jeg tog afsted fordi noget skulle vi jo lave, jeg blev overrasket, det var FANTASTISK! Entusiastiske gamle mennesker der alle frivilligt lærde fra sig. Rebbinding, knipling, græsdukkeværksted, smedie, hyldefløjter, propelbåde og bunker af gamle lege og spil. Vi var på en halv times markvandring sammen med bondemanden og hørte om afgrøder og dyr.  I cafeen kan man spise "gamle" retter, idag æggekage med flæsk og pandekager med is.
Det koster 20 for voksne og børn under 18 år er gratis. Hvis i en onsdag er i området så vil jeg på det varmeste anbefale!
Vi købte nyrøgede sild med hjem og skal smovse her senere!





Kommentarer

  1. Det er så dejligt når man overraskes positivt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er skønt, og det her var en af de rigtig gode! Jeg kan forestille mig mange dage der oppe fremover. I efterårsferien kan man komme og hjælpe med at tage kartofler op og skære roe lygter. Vi skal afsted :)

      Slet
  2. Tak for info! Lige noget for mig - var faktisk i Lejre i min ferie, hvor vi lavede rebsnor på samme måde som jer, kan jeg se :-)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære indlæg