UNO

Sommerens største hit her hjemme på Amager må uden tvivl være UNO. Det bliver spillet hele tiden, mens havregrøden koger, efter morgenmad, mens aftensmaden er i ovnen, efter aftensmad og lige inden puttetid. Vi er alle dårlige tabere, og brand gode vindere. Vi er dog ikke mere dårlige tabere end at vi liiiige skal ha en kamp til. Det er sjovt at se hvor hurtigt store musen har lært spillets regler, er taktisk og fræk. Fantastisk sommerferie beskæftigelse, jeg glæder mig til vi går på ferie, så skal de ha smæk alle 3 her hjemme :) Spiller i? Og hvad spiller i?


Kommentarer

  1. Vi spiller Sequense, dog er det egnet til børn fra 7 år og opefter (men vi er jo også kun os to voksne) god kamp :0) Hilsen cupcake-stylisten.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ser også fedt ud, måtte lige google :) Men ja hun er nok for lille endnu.

      Slet
  2. Vi mangler både uno og brætspil; jeg elsker Rummikub, Triominos og Scrabble.

    Kig forbi min give away:
    www.monster-mor.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Rummikub har jeg godt nok også brugt maange timer på! Og scrabble er jo en klassiker!

      Slet
  3. Hi hi, med risiko for at lyde som en meget gl. morfar (eller måske nærmere oldefar), så tør jeg godt sige højt, at jeg lige har genopdaget min barndoms kinaskak... YEP, i læste rigtigt KINASKAK. Det er totalt overset, og iøvrigt noget jeg lærte at spille af min morfar. Min snedige plan går på, at jeg i sommerferien, skal (forsøge at) give mine unger en åbenbaring, så de bliver afhængige af det spil. I en grad så de vil tigge mig, OM vi ikke nok kan tage bare et spil. Det vil jeg så storsindet gøre :-) Har lige fundet det fineste gl. et af slagsen, i super flot æske, med fine glaskugler og hele balladen, til bare kr. 15,- i genbrugsbutik. Skulle måske vise den fine æske frem på min blog!!? Ellers er Triominos (der er jeg max hård) og UNO slet ikke at foragte.. Iøvrigt held og lykke ud i trykkeriet, jeg tror på du når langt!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh ja kinaskak, det spillede jeg også altid hos mormor og morfar, men ja det skal altså være det rigtige med glaskugler! Jeg må på udkig!

      Slet
  4. Vi har købt kinaskak i Tiger-butikken og det er med glaskugler - måske kan du stadig finde det dér og ellers er vi helt sikkert også til Uno - elsker det spil!
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Uhh Tak for tippet, må lige forbi en TIGER butik og kigge, vi har netop fået en ny for enden af vejen.

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg