Kunstudfordring by.bak

Over hos Dorthe, er der en spændende udfordring igang. Udfordringen går ud på at beskrive hvad kunst er for dig. (mig, os).
Jeg har taget billeder af noget af det som betyder aller mest for mig, Vi har ét billede i vores hjem som ikke har en historie eller en relation, resten har minder og næsten sjæl. Min Oldefar var kunstmaler, min Morfar kunne svinge penslen, min Moster er kunstner og keramiker, min Kusine er designer, og resten kán bare noget. Selv har jeg kastet mig over serigrafitrykket og mærker udviklingen.
Kunst er en af de vigtigste elementer i vores indretning, hvis ikke det var for ombygningen ville jeg gerne vise jer det hele, men de er pt nede, og venter på ny vægplads. Vi har omkring 50, for os, værdifulde kunstværker, lavet eller købt af folk vi holder af, eller købt under mindeværdige ture.
Mine egne kreationer har stor værdi, vores pigers har den største værdi. Men vi har også kunst lavet af min Kusine, af Oldefar, af Morfar, af Moster, af Anne, alle sammen er med til at vise hvem vi er, hvem der bor i vores hjem.
Et beskedent uddrag, dette er min kunst!
Mig selv, sagde hunden.

Olde og mig

Min kusine, og det første kunst min mand og jeg købte. Dette er et uddrag, det er kæææmpe stort!

Eksamens opgave fra seminariet, overskrift "moderskab"

Øverst: Min store datter malede til musik i børnehaven, det kom der dette fantastiske maleri ud af , af et menneske.
Nederst. Min x-onkels tusch, af en albansk kvinde.

Det sidst tilkommende, min store forelskelse, Månen min mand har købt af Anne Nowak

Kommentarer

  1. Hvor er I dog en fantastisk kreativ og kunstnerisk familie! Lækre værker...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg nyder også i den grad al den inspiration jeg får fra mine nærmeste!

      Slet
  2. Jeg kan godt huske din kusines billede. Det er mega fascinerende at betragte :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er rigtig Anne! jeg er stadig ikke træt af det billede, og har haft det 5 år nu :)

      Slet
  3. Er det muligt at få fat i nogle af de billeder du selv laver? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det da :) Jeg sælger mine tryk, og er netop gået igang med at trykke en ny omgang :) Du kan se hvad jeg har til salg lige nu oppe i den fane der hedder "Til salg" :)

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg