Den bedste is!

Hvis man skal ha fantastisk is, smukke, hyggelige romantiske (alt efter selskabet) omgivelser, så er der efter min mening kun et sted at tage hen!  Sørup is, ved Esrum sø og Fredensborg slotspark. De servere lækker Hansen is, men hjemmelavede flødeboller, frisklavet flødeskum og fantastisk stemning!
Jeg er selv pjattet med deres softice som smager af vanilie, og den skal være dækket af groft chokoladedrys, man er vel et vanedyr!
Er man frisk så er der is udfordinger i form af "Sørupper" med 7 kugler og tilbehør i rigelige mængder eller "Gigantis" med 12 kugler 2 flødeboller, softice, flødeskum og syltetøj.
Da jeg var ung og sprød brugte jeg min sommer i dette ishus, ikke med at spise, men med at lange is over disken. Hittet var når hele Dronningens livgarde kom for at købe is. Guf med guf på! ;)
Igår inviterede vi os selv hjem til Morfar (og mormor, som dog ikke var der) og aftenen endte ved Sørup is i torden og lynild, øse pøse regnvejr! Det var fantastisk!



Kommentarer

  1. Vi bor selv meget tæt på, og det er heller ikke så sjældent vi kommer forbi ;) Og min yndlingsis, er helt magen til din...MUMS

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhh hvor er i heldig at bo der oppe! Det var det bedste sted at vokse op!

      Slet
  2. Du stadig sprød! Bastabum!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi Tak! Sprød som overristet rugbrød ;)

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg