Tror jeg flytter til Sverige

For noget tid siden skrev Tina om de gamle danske mælkekartoner. Den gang man blev glad af at købe en liter mælk i flotte farver og mønstre. Idag smuttede vi en tur til Malmø, sådan helt spontant og uden mål. Dvs ældstemusen havde et stort ønske om at få ostepops. Det fik hun en gang vi var i Stockholm og vi har stukket hende en lille hvid løgn, hun tror at man kun kan få ostepops i Sverige og vi har ikke sagt andet. Så vi vandrede rundt i Malmø for at finde et supermarked. Vi fandt et og der har de jo alt!! Og i fantastiske indpakninger!! F.eks. deres mælk er jo SÅ fin, jeg fik lyst til at købe alle sammen med hjem, også creme fraiche, yoghurt, ja det hele. deres, mel, slik, bønner, bare fint!
De havde heldigvis også ostepops ;)
Vi var selvfølgelig også en tur i Lagerhaus for at få fyldt gavepapirslageret op!


Jeg ville gerne bo i Sverige, købe fin mælk, løbe på bare tæer om sommeren, spise skovjordbær på strå og ikke bekymre mig, for det er jo sådan det er i Sverige!!

Kommentarer

  1. JA! Præcis Camilla, sådan er Sverige. Som i Astrid Lindgrens historier -ren idyl, lange sommeraftener og ingen bekymringer :)
    -kunne jeg godt drømme hen engang imellem...

    Dejlig weekend til jer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Også skøn weekend til jer! Med drømme om krebse kalas og sang på engen :)

      Slet
  2. Man kan både løbe i bare tæer og "snart" spise skovjordbær og måske blåbær i min have, og det er jo et træhus... måske det skal døbes mini-Sverige :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så kommer vi og holder ferie i dit mini Sverige!

      Slet
    2. det skal I, vi begynder så småt at være klar til det :-)

      Slet
  3. Og så har du i øvrigt lige at blive på den der ø... 3 broer er altså mere end rigeligt

    SvarSlet
    Svar
    1. Men den sidste bro er en meget smuk en af slagsen ;)

      Slet
  4. Det er nemlig lige præcis sådan, det er i Sverige! Jeg ÆLSGER også Sverige og er også smask-vild med deres emballage - sjov du kom til at tænke på mig og min fetisch for de gamle blomster-mælke-kartonner :-)

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er SÅ Sveriges tossede her hjemme, det er kun fordi vi ikke tør tage springet! Så er det godt vi kan gå ned til stranden og kigge der over og at det ikke tager særlig lang tid med toget, og så er Amager jo lige så landfast med Sverige som med resten af Danmark :)
      Jeg har faktisk tænkt på dine mælkekartoner hvergang jeg har købt mælk siden jeg læste dit indlæg. For hold da op hvor er de danske keeeedelige, det er da kun fordi man skal bruge mælk at vi køber dem!

      Slet
    2. Hi hi, det har jeg slet ikke tænkt på før - at Sverige jo nærmest er til Amager, hvad jylland er for ... øh, det ved jeg ikke helt ;-) Men ja, det er jo SÅ tæt på.

      Selv bruger jeg mest soyamælk - de er heldigvis, måske ikke flottere, men ikke lige så kedelige som mælkekartonerne :-)

      Jeg er så nørdet med svensk emballage, at jeg har en tom pose mel, jeg ikke kan få smidt ud, fordi den er så fin. Måske jeg skal tage et billede og lægge op ... men det kræver selvfølgelig, at jeg finder motivationen til at lave blogindlæg igen.

      Dejlig dejlig dag til dig og dine her i amagersolen.

      kh
      tina

      Slet
    3. Vi kiggede rigtig meget på deres gryn og mel, overvejede kraftigt at købe med hjem, men besindede os :) Næste gang tager vi afsted kun for det!
      Glæder mig til igen at læse indlæg fra din hånd! Men glædes ved at du har motivation til at skrive på min!!!

      Kh Camilla

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg