Verdens bedste stænger!

Findes der noget bedre end de første sprøde rabarber? Nej det tror jeg ikke!! Har netop hentet de første neonfarvede sprøde rabarber i haven. Nu er de tryllet om med sukker, vanille, smør og mandler. Åhhh guf!

Her får i opskriften på den lækreste rabarber kage med smuldredej

1/2 kg rabarber skåret i små stykker
1/2-1 dl sukker alt efter hvor sur frugten er
1 spsk vanillesukker blandes og hældes op i et ildfast fad.

125 g sukker
100 g mel (evt halvt mel, halvt havregryn)
125 g smør
100 g hakkede mandler blandes og fordeles over frugten.

Bages ved 200 C i 25-30 min. Serveres med creme fraiche, vanilleis eller flødeskum.

Kagen kan også laves med æbler, blommer, stikkelsbær osv. kun fantasien sætter grænser!




Og så en klat hvidt og koldt efter eget valg! GUUUUUF!

Kommentarer

  1. Mums, jeg tror jeg skal lave single versionen af den der til mig selv i dag. Manden er ude med ungerne og kommer først hjem i aften. Kage må der til, så bliver alt det arbejde jeg sidder med, nok også lidt sjovere.
    Jeg skal vist lige ud og tjekke op på vores rabarber i haven, mums!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh ja Anne, det skal du da! Den er så god! Opskriften har fulgt mig siden før jeg fik mand og børn! Det er en sikker vinder, og SÅ nem at lave!

      Slet
    2. Det her er blevet min yndlingsopskrift på crumble.... MUMS.
      Jeg udskifter dog alt melet med havregryn, og nogen gange udskifter jeg noget af sukkeret med brun farin. Det giver sådan en dejlig karamelliseret smag :)

      Tak fordi du deler. Skulle i øvrigt hilse fra en veninde, som er kæmpe fan af din marengslagkage :)

      Slet
  2. Mine tænder løber i vand nu....

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh Snullemor, det kan de også roligt gøre, for den var SÅ lækker!!!

      Slet
  3. Flødeskum! Helt klart flødeskum, vælger jeg. Eller vaniljeis. Eller begge dele!

    Jeg har netop fået mine første rababer i dag, og lurer på, om jeg skal prøve din opskrift. Men det kræver jo, at jeg kan vælge mellem alt det hvide ;-)

    KH
    tina

    PS. Tak for din meget søde besked "hjemme" hos mig...

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Selv tak :) Jeg er også en flødeskumspige, eller creme fraiche 18%!

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg