Der var en som havde en god ide

og det var Line som har bloggen Linen med mere. Hun kom med den fantastiske ide at jeg skulle lave dyr til hele alfabetet. Jeg var på med det samme, den ide kan jeg lide. Nu er mit problem så at jeg ikke er zoolog, og min viden om dyr kan ligge på ryggen af en myre. Jeg har lavet 8 dyr, og den hurtige kan regne ud at jeg mangler 20 og har altså langt igen. Og endnu længere når jeg nu ikke kan komme på hvilke dyr jeg skal tegne. Håber i vil hjælpe mig med at finde på de resterende 20 dyr (Ålen har jeg regnet ud så mangler "kun" 19)

Kommentarer

  1. jeg kan da komme i tanke om Abe, Elefant, Dromedar, Isbjørn, kanin, løve, måge, chinchilla, odder, rådyr, tusindben, ugle, vædder, zebra, æsel ... og så kan jeg vist ikke flere - håber de hjælper lidt :-)

    SvarSlet
  2. Uhh Chinchilla, den var god, har ikke kunne komme på andet end citronsommerfugl og cykelmyg, er ikke sikker på den holder :) Måge, den må også være lige i øjet, og tusindben er da et sikkert kræ! Tak skal du ha Tina

    SvarSlet
  3. Jeg smelter over giraffen :-) Og synes det er helt fantastisk du tog ideen op. Hovedet er lagt i blød!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Line, det var jo en knald god ide, så jeg vil i hvert tilfælde arbejde på det, og så må vi se hvad det ender med.

      Slet
  4. Jeg kan komme med nogle bud: Antilope, Delfin, Egern, Ilder, Løve, Mariehøne, orm, Ræv, Tusse, Ulv, Vaskebjørn/vildsvin.

    Det var lige de bud jeg havde at komme med af dyr :)
    håber det var en lille hjælp

    SvarSlet
    Svar
    1. fantastiske, Ilder og Mariehøne!! Ja da!! Ræv er oplagt, det var jo det dyr som startede det hele, hvordan kunne jeg glemme den? Tak skal du have!

      Slet
    2. Glæder mig til at se hele dyre alfabetet :)
      Elsker dine tegner, ville ønske jeg selv kunne tegne sådan!

      Slet
    3. Tak Sabrina. Jeg vidste ikke jeg kunne. Meldte mig til workshop hos Anne Nowac i november og ville ikke komme uden egne tegninger så jeg satte mig ned og tegnede. Og det blev jeg bidt af ;)

      Slet
  5. Antilope, Bæver, Chinchilla, Dådyr, Egern, Flodhest, Gibbonabe, Hest, Isbjørn, Jaguar, Ko, Løve, Mariehøne, Næsehornsbille !!, Orm, Påfugl, Q ??, Ren, Slange, Tiger, Ugle, Vaskebjørn, W?, X?, Yakokse, Zebra, Æderfugl, Øgle, Ål.

    Kender du i øvrigt Charley Harper? Han tegner de mest fantastiske dyr.
    Jeg er en sikker aftager af en alfabetplakat!
    God søndag.
    Mia

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mia! Og sat op i alfabetisk orden! Hatten af for dig! Ja Charley Harper er faaaaantastisk! En mester! Øgle for Ø, tak den har voldt store problemer!

      Slet
  6. hva' med ørn, de er jo kommet tilbage til Danmark eller ørentvist.
    hund ( en sød labrador).
    Mia

    SvarSlet
  7. sikke en sjov ide.. nu sidder jeg jo kun og tænker i dyr :P så her er et par stykker gris, guldsmed, isbjørn, bjørn antilope, flodhest, elefant, myg, regnorm, panter, Quetzal ( ret fin fugl ) papegøje, quokka (pungrotte) pandabjørn, vaskebjørn, torsk, søhest, and, æsel, svane, så gik der jo næsten sport i den :P go fornøjelse

    SvarSlet
    Svar
    1. Quetzal, hold op hvor er den fin! Den håber jeg at jeg kan "fange"!

      Slet
  8. Hvor er det nogle flotte dyr du har fået tegnet. Og et større projekt at få tegnet de sidste 20. :-) Men det er jo heller ikke alle projekter der skal afsluttes en time efter påbegyndelsen. Sådan kan jeg godt ha' det nogle gange. Der skal resultater på bordet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha! Ja det er et stort projekt, og helst ville jeg ha været klar med det igår ;) Men nu tager jeg den et dyr ad gangen, og så håber jeg at den er klar når min lille blog fylder 1 år!

      Slet
  9. Ihh du er så super sej. Hvad med en okapi, Dådyr, desmerdyr, Hulepindsvin, guppy, lama, mursejler, muldyr, Næbdyr, jærv, ræv, ulv, zebrafinke, ål.
    Knus :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Okapi maria, den er god! Hulepindsvin, den kunne også blive rigtig god! Fantastisk med så mange gode forslag! jeg glæder mig til at komme igang!

      Slet
  10. T for tiger! Den kunne være flot med alle striberne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den kunne være rigtig flot med lange trekantede striber!

      Slet
  11. Du er altså bare for sej ;-) Jeg køber også gerne en alfabetplakat.

    SvarSlet
  12. Jubii! Dyre-leg! Okay:

    Abekat
    Bi
    Chimpanse
    Desmodyr
    Elefant
    Finke
    Gnu
    Hest
    Iller
    Jernhest (HRAR)
    Kamel
    Løve
    Musvit
    Nævenyttigt Næsehorn
    Oooooooo
    Pungrotte
    Qqqqq
    Rastafari Ræv
    Stinkende stinkdyr
    Tissemyre
    Udyr
    ... og så er mit alfabet ikke længere :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi hi hi hi Tina, jeg er game på rastafari ræv og udy! Jernhest også et riiiiigtig godt bud ;) Hi Hi

      Slet
  13. Ej, hvor er det en fed idé. jeg vil også gerne have sådan en plakat hængende! Det bliver så flot - det er jeg sikker på!
    Jeg har mange favoritdyr, så de kommer her :-)
    Antilope
    Bæver
    Chincilla
    Dompap, dværgkanin
    Elefant
    Får
    Giraf (den er jo så flot!!)
    Harlekin-mariehøne (den kunne du lave cool, tror jeg)
    Ilder
    Jordbi
    Krabbe
    Lækat
    Muldvarp
    Natugle
    Odder / orm
    Pindsvin
    Q - kan ikke :-(
    Reje
    Svale, søstjerne
    Tusse
    Undulat
    Vildsvin, vaskebjørn, vædder
    X - ?
    Y - ?
    Zebra
    Æsel
    Ørn
    Ål

    Det er bare lige de hurtige i mit hoved - måske de kan inspirere. Glæder mig til at se den endelige plakat :-)

    SvarSlet
  14. Ihhh Didde Louise. Muldvarp og reje, jeg elsker dem!!! Dem må jeg finde plads til, selvom muldvarp kommer til at skubbe mariehøne ud. Bum bum, what to do?

    SvarSlet
  15. Spændende eksperiment! Det tegner (hø hø) allerede meget godt - onkel-humor til side. Her er et par dyr fra mig: Egern, Flagermus, Flamingo, Frø, Guldfisk, Krabbe, Ræv, Stork, Søhest. Det bliver spændende at se de færdige resultat

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ditte :) Og skønt med "onkel humor"! Egern og guldfisk kunne blive rigtig flotte!!

      Slet
    2. Du må lave en med danske dyr og en dyr fra zoo - jeg kunne tænke mig at se en ugle : )

      Slet
    3. Ej Snullemor, det er en god ide!! Jeg har savnet mine tuscher mens jeg har været ude at rejse og glæder mig til at komme igang med mine dyr igen nu!

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg