Ændring vs Forbedring

Vi lever i en tid hvor forandring er godt! Man skal tilpasse sig. Ændre vaner. Ændre liv. Jeg tror ikke på det. Jeg er TRÆT af livsstilsændringer, kostændringer osv. Næææ jeg vil slå et slag for LivsstilsForbedringer, KostForbedringer! Vi gør så meget godt! Vi gør så meget af det rigtige! Jeg sætter mig da aldrig med en pose Matadormix eller en øl og tænker gad vide om det her er godt for mit liv! Jeg er modsat heller ikke i tvivl om at det er godt for mig når jeg får min søvn, spiser smuk og veltilberedt mad, går eller løber en tur. Jeg ved det godt og jeg skal bare gøre mere af det gode og mindre af det "dårlige". Der er ikke noget som er rigtig dårligt, det er mængden. Man kan, ud fra min optik, også være for sund, for afholdende, for kedelig! Der skal være plads til fest og farver, bare ikke hver dag. Hvis vi holder fest hver dag stopper det jo også med at være en fest på et tidspunkt. Jeg vil forbedre det gode jeg gør! Jeg vil gøre lidt mere af alt det gode, for når jeg gør det bliver der mindre plads til de "dårlige" ting. I vores familie har vi altså ikke lavet en kostomlægning, kostændring! Vi har lavet en kostforbedring, som har resulteret i en livsforbedring!
Til sidt vil jeg fortælle en lille historie. På mit venstre ben har jeg en lille tatovering med Cirkeline. Hun er tegnet ud fra tanken om at når man gør noget godt for andre, vil de gøre noget godt for andre og på den måde kan vi alle være med til at sprede glæde! Cirkeline minder mig om det hver dag, og jeg bestræber mig på at gøre som hende. Om ikke andet så SMIL! Det smitter. Glædelig søndag til jer alle!


Billedet er taget af et citat som stod på væggen på Louisiana

Kommentarer

  1. Åh Camilla, hvor er det et fantastisk indlæg. Det ramte mig lige på det rette tidspunkt! Du har simpelthen så ret - og det kan være så svært at holde fat i, når samfundstendensen er en anden.

    Hurra for de små skridt i den rigtige retning og for tillid til, at vi alle sammen gør det så godt vi kan. Og det er godt nok.

    Stort kh
    tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tina!
      Hvor er jeg glad for at det giver mening! Stort hurra for de små skridt, de behøver ikke engang at være i den samme/rigtige retning, for hvem definere den? Den kan jo skifte hver dag! Bare vi husker at tage de små skridt så vi ikke står stille !
      Glædelig solskinssøndag!
      Camilla

      Slet
  2. Enig! og citatet er bare så fint, dejligt at læse og tygge på det igen. Bogen ligger på vores sofabord og nydes hele tiden

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Line.
      Ja det citat har virkelig gjort noget for mig! Det er jo også sådan en bog som skal ligge fremme! Der var jo så mange smukke ting!

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg