Vi nærmer os

Der er ikke længe til! Så skal vi skrive 2012. Jeg er ikke en nytårspige, og egentlig ville jeg ofte ønske at man kunne sove sig ind i det nye år. Men så alligevel er det så magisk når uret slår på rådhuspladsen og vi hopper ind i det nye år. Alt er nyt, kendt men nyt.
Mange har ønsker og håb for det nye år, et helt nyt år med blanke sider. Men jeg tror at det er lige det som giver mig et dilemma, for hver dag er jo ny og aldrig set. Vi har ikke ét nyt år, vi har 365 nye dage, der er ikke kun én chance for at gøre det "rigtige" (hvad det nu er), men hele 365 chancer i 2012 og endnu flere i 2013, 2014 osv.
Det er ikke en fiasko når løbetøjet stadig ikke er rørt den 4. januar, for der er en ny dag i morgen. Det er ikke en fiasko når vi fredag den 6. januar kaster os over chokoladen, for den 7. er en ny dag. Og når vi mandag den 2. januar råber af ungerne, snerre af en fremmed osv, i morgen er der atter en dag, helt ny og aldrig rørt. 
Måske vi skulle hoppe ind i den nye dag. Slutte dagen af med at hoppe ud af det som ikke virkede og ind i den næste uberørte, uprøvede og uudforskede dag. Hop fysisk eller mentalt, jeg tror det er ligemegt, bare gør dig det bevidst, i morgen er atter en dag!
Så rigtig god dag og godt nytår!




Kommentarer

Populære indlæg