iPaddebørn

iPaddebørn, jep! Sådan nogen har jeg, og jeg synes det er fantastisk! For et par uger siden besluttede vi os for at nu var tiden inde til at vores familie også skulle hoppe med på iPad moden. Vi besluttede også at 1 ikke var nok når vi er 4 her hjemme. Så vi har 2 styks og mine piger kan bare det der med at "hoppe" rundt mellem de forskellige programmer og spil. Min yngste på 3 år sidder og tæller til 10 på engelsk, staver ord og laver puzzlespil.
Jeg synes det er fantastisk at tænke på den udvikling der er sket siden jeg selv var 3 år. Dengang fandtes DUPLO i 4 farver og man skulle selv kører brio toget. Min far fik en computer da jeg ikke var særlig gammel, mand den var spændende! Jeg kan huske da min familie fik den første "familie" computer, en vi kunne spille på og senere gå på nettet!!! Det var helt vildt. På et tidspunkt fik vi også en trådløs telefon, så nu var det muligt at tage den med op på værelset når der skulle sludres i telefon. Da jeg var 18 år fik jeg lov til at arve min fars mobil tlf med klap og antenne. Nu har vi mobil tlf hvor ungerne selv tænder og spiller spil og ringer op. Vi har iPads og computere og inteligent Tv der selv kan gå på nettet og husker hvad vi sidst har set. Det er en naturlig del af livet 2011 og mine unger vil aldrig kunne forstå hvordan det var at være barn 1990, i gamle dage, dengang men lavede puzzlespil på gulvet og kun havde telefoner med ledning og 2 tvkanaler. En ny generation, hos os kalder vi dem iPaddebørn.

Kommentarer

Populære indlæg